7 d’abril del 2009

Colla Verda


Lo promés és deute.

Em trobava jo un dia estudiant tant tranquilament a la biblioteca de Sagunt escoltant als Red Hot Chilli Peppers (microbiologia)* o tal volta fora Linkin Park (farmacognosia)*, quan al mostrador, em vaig topetar amb una postal informativa sobre la Colla Verda. Al tornar a casa vaig buscar informació detallada sobre aquest grup a la web de l'ajuntament. Resulta ser que són voluntaris ecologistes que participen activament junt l'Acció Ecologista d'Agró a la comarca inclús voltants. Les seues llavors són variades, mesclen tant sesions informatives i xarrades com aplicacions pràctiques sobre el terreny. Posant exemples, es poden donar casos de dedicar unes hores aprenent com funciona una fábrica de reciclatge per després programar una visita a les instal·lacions d'aquesta. Entre altres projectes podem trobar la construcció d'una bassa per a amfibis, neteja d'una platja o seguiments ornitològics.

L'organització de les activitats es du aproximadament trimestre a trimeste tot i que poden estar condicionades a canvis d'última hora. Una vegada t'apuntes, reps un sms i un e-mail uns 5 dies abans de la següent activitat programada al qual s'ha de respondre deient si hi assistiràs o no. D'aquesta manera l'organització es pot fer una idea de per exemple, quant de material s'ha de dur o com plantejar-se dita activitat.

És un voluntariat, el qual vol dir que és completament gratuït. D'edat no hi ha màxim, però de mínim són 16 anys. 16 anys per resultar legal i trobar-se assegurats.

Jo hi he assistit a vàries quedades i realment estic content de participar-hi. Coneixes gent, t'ho passes bé i tens una distracció per a ixos matins de Dissabte o Diumenge que sovint tinc poc a fer. Sense oblidar tot allò que pots arribar a aprendre. Ah! i ja tinc sudadera oficial!

*Tal volta sigui tema d'un futur post: Enguany he posat en pràctica una nova teoria d'estudi: estudiar mentre s'escolta música. Però no ha de ser música aleatòria, sinó que a cada assignatura un grup de música i cada grup amb un estil diferenciat. Segurament desenvolupe més la idea próximament, però ha donat els seus fruits. Sip! :D